Alla inlägg under februari 2009

Av chokladpudding - 3 februari 2009 16:29

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />


Kunde inte somna inatt....låg bara och vred mig hela tiden. Gick in och petade på samon imellanåt för att kolla att han levde. Han brukar ju snarka så in i norden, men inatt va han knäpptyst hela natten....antagliegn helt utmattad efter alla spyattacker.

Vid minsta lilla ljud som ungarna orsakde i sömnen så flög jag upp för att kolla att dom inte hade börjat spy.

Jag har varit sååååååå trött under dagen idag, men tog ändå med sonen bort till det lilla närlivset för att handla lök och krossade tomater till spagghetti och köttfärsåsen som fick bli dagesn lunch idag.....det va skönt med lite kall luft på sig och så fick iallafall sonen springa av sig lite, tösen ville inte följa med.

Efter lunchen, vid kl 12.30 så gick jag och lade mig med sonen för att roffa åt mig en liten sovstund. Sonen brukar sova middag i ca 1 timme.....men vi vaknade båda med ett ryck kl 16.08...GAAAAHHHHHHH

Herregud, hela dagen har ju försvunnit och i skrivandes stund börjar ju det bli mörkt igen.

Det va inte riktigt meningen att sova så länge....nu lär ju inte sonen somna som vanligt ikväll direkt.

Ja ja...skitsamma.




Tjing!!!!!!!

Av chokladpudding - 2 februari 2009 22:48

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />



....det är JAG det.

Sambon har spytt hur mycket som helst och mår jättedåligt. Jag är så rädd att han ska få för lågt blodsocker så jag tvingar honom att dricka sötad saft. Jag får vara hård mot honom nu så att han slipper åka in till akuten;-)

Kollade hans socker nyss med blodsockermätaren, men det låg faktiskt högt (12,4) så än behöver jag inte oroa mig för att han blir för låg iallafall.



Jag kommer nog sitta uppe ett tag inatt och kolla hur det går för honom.....han har ju större risk att bli uttorkad också så ivärsta fall får jag fixa ihop vätskeersättning som jag har här hemma i medicinskåpet.....eller VÄRSTA VÄRSTA fall får jag ringa efter ambulans. :-(






Lyssnade ni på Anna-klaras låt förresten!!????

Vad tyckte ni? Visst är den fin!


Länk till Anna-klaras fina låt finns till höger i menyn under Länkar --->


Av chokladpudding - 2 februari 2009 20:18

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />

 

Neeeeeeeeeeeeej!!!!!!!!!

Jag trodde ju att övriga i familjen skulle klara sig ifrån min vinterkräksjuka.......gud va naivt!!!!!!

För bara nån timme sen så insjuknade sambon plösligt.......han bara sprang in till toan och spydde som en kalv :-(

Nu ligger han nerbäddad och har hunnit spy en omgång till i spannen nedanför sängen. Sambon är lite extra känslig för just magsjukor då han har diabetes (typ1)......för får han inte i sig nån mat så kan han inte ta nåt insulin och utan insulin klarar han sig inte i flera dygn. Vid andra tillfällen han haft nån sorts magsjuka har han fått åka in akut för att få dropp......men denna gång kommer jag tvångsmata honom mellan spyattackerna om jag måste.

Usch...jag som va iväg och jobbade idag....hoppas ingen blir sjuk där. Men jag är ju iofs. smittfri nu för sambon har ju antagligen blivit smittad i fredags eller lördags!? Men tyvärr så är ju jag nu mottaglig för smittan igen och jag har INGEN lust att bli kräksjuk igen...så roligt är det fan inte.

Jag tänker sova på soffan inatt, långt bort ifrån sambon ;-) , men då har jag också mer koll på ungarna och hör om det händer nåt med dem under natten, för det känns ju som om att det krävs en jädrans tur om dom skulle klara sig.

 Ja ja, nu är det som det är.  Jag ringde min chef förrut och sa att jag blir hemma fram tills min lediga dag på torsdag....för då jag jobbar med mat så är det typ förbjudet att jobba om man han familjemedlemmar med kräksjukan. Sen får vi väl se om jag behöver vara hemma restrerande av veckan beroende på om barnen insjuknar.

Jag ber fan till högre makter nu att jag inte får detta igen sen!!!



Men nog om detta jädrans kräkande....tänkte tipsa om en oooootroligt fin låt som min gamla klasskamrat från grundskolan skrivit och sjungt in i samband med att hennes syster fick barn. Den är såååå fin....älskar den!!!

Anna-klara heter hon som gjort den och hon har även släppt låtar på singlar för en del årsen samt varit med i Fame Factory......hon är jätteduktig och sjunger jättebra!!!

Lyssna och njut!!!!


Länken finns till höger under mina länkar!!!!!

(Anna-klaras fina låt)


Funkar det inte, så försök gen!!!!!



Tjing på er.....nu skall jag glo på tv!!!!


Av chokladpudding - 1 februari 2009 20:33

Har precis kollat på Kalla Fakta och sen följt chatten med reporten Per som gjorde inslaget om dun och den grymma hanteringen av fåglarna när dom plockas levande på sina fjädrar. Fy fan va vidrigt!!!!!

Vi har dunkuddar och duntäcken hemma, men vi hade inte en aning att fåglarna behandlas på detta vis.....ryser av äckel!!!!!

Tänker bojkotta ALLA dunprodukter i framtiden som inte kan garantera att dunet kommer från redan slaktad fågel.

Såg ni inte repotaget kan ni gå in på tv4.se och kolla!!

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.833891

Repotaget fortsätter nästa söndag kl 19.20 i tv4. KOLLA!!!!!!!!



Annars idag så har solen lyst upp dagen och vi tänkte ta en tur till Knalleland i Borås för lite shopping....men efter en stund i bilen så börjar lillkillen att spy !!!!!!!!!!

Jag tänkte först att...jäklar, nu har han fått kräksjukan.....men jag tyckte att han mest fick upp slem och tyckte inte riktigt att det stämmde med kräksjukan.

Vi fick iallafall vända då han kräktes upp slem vid två tillfällen till, men så kom vi på att han kanske blivit åksjuk. Vi åkte genom Härskogen......en kringelikrokig väg med solen i ögonen.....t.o.m jag kände mig lite illamående.

När vi kom hem och lillkillen fått en dusch och lite tröstvälling (för han va lite ledsen) så va allt bra igen och han har varken spytt eller haft nån diarre´ under dagen, så det kan INTE ha varit kräksjukan utan måste helt enkelt varit åksjuka.

Jag skall iallafall tillbaka till jobbet imorgon och hoppas att jag och familjen kan hålla oss friska så att man slipper vara hemma från jobbet mer på ett tag.



Fick reda på (via facebook av en fd vän...lång historia ang. detdär) som hade läst en dödsannons i Gp över en person som hon trodde va en av mina bästa vänner i min barndom. Jag kollade upp detta och har även fått bekräftat av vänner till mina föräldrar som kände henne att det va hon som dött.

Vi gled ifrån varandra i tonåren då hon fick barn och jag gick vidare på annat håll...men vi va bästa vänner från det att jag va 5 år och hon 8 år och ca 5-6 år framöver.

Jag trodde att dödsorsken varit alla hennes sjukdomar (hon va alltid sjuk...det va nåt med köldkörteln, astma och så tror jag hon led av nån lindrigare form av ms).....men fick idag veta hon ramlat i hemmet när hon antagligen skulle upp på toa mitt i natten...hon hade ett stort sår i huvudet. Det va hennes sambo som hittat henne på morgonen. Hennes äldsta barn är ca 15 år tror jag.  Usch va hemskt!!!! :-(


R.I.P Anette

Född 11 jan -72

Död 28 dec -08







Ovido - Quiz & Flashcards