Alla inlägg den 6 februari 2009

Av chokladpudding - 6 februari 2009 15:09

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />




Förhoppningsvis har tösen spytt färdigt.....nu har hon somnat där på soffan igen. Sonen va nog också trött....han ville ju inte sova middag på vanlig tid idag, så han somnade i min och sambons säng för en stund sen.


Jag har tvättat en tvätt, plockat ur och plockat in en ny disk i diskmaskinen, bakat en ny kladdkaka (den jag bakade igår rev sonen ner så att den hamnade på golvet och gick i smulor) så nu sätter jag mig här en stund igen och tänkte lägga upp lite fina bilder jag tagit på min FINA familj!!!


Sambon och nästan nyfödda sonen sover i soffan.


Sonen ca 4 månader och bedååååårande söt!!

Sonen 6 månader bland höstlöv.


Sonen spexar till det lite. :-)

Lillebror och storasyster.

Midsommartös sommaren -06

Tösen, december -08


Älsklingen i Sofiero.


Vi. <3

Vi. <3

Jag.


Jag.


 Ros.



Jag älskar att fota och sen fixa lite med bilderna gällande färg och ljus,  och jag uppskattar att kolla på  andras bilder där den som hållt i kameran har tänkt på bakgrunden. Man kan ta ett huuuur fint kort som helst på nån familjemeddlem eller så , som kanske förstörs  av en ful (typ en toalettsits eller ett stökigt golv....ja ni fattar) bakgrund.





Gud, va tyst det vart här hemma nu....får la sätta på lite musik kanske!!

:-)





Tjing!!




Av chokladpudding - 6 februari 2009 12:26

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />




Ja. jag har ju förtillfället inget bättre för mig än att passa på att skriva lite blogg.....igen :-)

Lunchen står i ugnen, sonen leker stillsamt i sitt rum och dottern sover på soffan.


Jag surfade runt på Stileros hemsida och hittade en massa fint som jag vill ha. :-)

Stilero - Lantlig inredning, shabby chic och heminredning från Danmark


Superfint kakfat till köket.


Kakfat 2 våningar Creme


 Fin flasklåda som jag vill ha till mina oljor, vinäger och balsamico.flaskor


Flaskhållare 6 fack



Söta värmeljushus till hallen och köket.


Ljushus Strl M Vit


Spegel till sonens del i barnens gemensamma rum.


Spegel Döskalle


Samt en spegel till dotterns del av rummet.


Princesspegel med tre knoppar


En liten fin pryllåda till köket.


Förvaringslåda med fyra fack


Även denna lilla förvaringslåda vill jag ha till köket.....kanske får mina kryddburkar plats i den? ;-)


Förvaringskorg 4 fack





Puss, nu skall jag ta hand om maten!!!! 





Av chokladpudding - 6 februari 2009 09:32

Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />



Det blir mys i soffan hela dagen, med Bolibompa.

Stackars tös, har spytt flera gånger nu, men hon är duktig som fan som känner av när det är dax och ställer sig vid spannen som står vid soffan.

Själv är jag nojjig som bara den....vill ju helst inte smittas igen....så jag går och tvättar mina och sonens händer i tid och otid samt smörjer in oss med alcogel.

Mellan spyattackerna är tösen relativt pigg och vid gott mod endå, vilket är skönt. Samt att hon är såpass stor att hon förstår att det är viktgt att dricka vatten...trots att man inte vill dricka eller äta nånting när man mår dåligt!!!

Mys i soffan!!!




Jag återkommer!!!



Av chokladpudding - 6 februari 2009 06:04

Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />




Tar den här jädrans vinterkräksjuks mardrömmen aldrig slut!!!!!???????


Vaknade för en stund sen av att jag hörde dottern gråta och så hörde jag att hon hulkade......jag flög upp ur sängen och mycket riktigt satt hon där i sin säng och spydde. Det kom inte mycket, och nu ligger hon i soffan och mår bra förtillfället. Men jag vågar inte tro nåt annat än att hon också drabbats av kräksjukan....så vi blir hemma från dagis och jobb ännu ett par dagar *faaaaaan*

Men, vad skall man göra!?

Sambon sticker till sitt jobb idag iallafall efter nu har återhämtat sig, han är ledig imorgon så jag skulle j kunna jobba.....men då jag jobbar med livsmedel så är det ju jäkligt känsligt om jag nu kanske bär på smittan.

Jag får ringa och prata med jobbet senare och höra vad dom tycker jag skall göra.


Fan det är för jäkligt.....när man tror att det är ur världen, så smyger den på när man minst anar det. Jäkla vinterkräksjuka!!!!! *sur och arg*




Vi hörs senare!




Ovido - Quiz & Flashcards