Alla inlägg under januari 2009

Av chokladpudding - 31 januari 2009 08:26

Sitter i soffan med busungarna och kollar på Nicke Nyfiken.....ha fått i mig en hel macka och ett glas vatten och det känns inget konstigt i magen.....än iallafall.

Änsålänge har övriga i familjen klarat sig från kräksjukan men man kan ju tyvärr bli smittad inom 12 - 48 timmar så än finns det ju tyvärr risk att dom insjuknar. Men jag håller tummarna.

Men jag känner mig iallafall ganska ok nu....lite svag och fortfarande hungrig dock......vågar jag ta en macka till????




Av chokladpudding - 30 januari 2009 10:38

Jag tror jag har fåt vinterkräksjukan. Helt utan förvaning så började jag må illa igårkväll....hade mått hur bra som helt under dagen.....och ett par timmar senare så va jag tvungen att gå upp (jag hade gått och lagt mig) och sätta mi på toa.....och det liksom bara rann ur mig från bägge håll.....inget trevligt alls. Precis efter det mådde jag bra igen och tänkte att det va nåt jag ätit!? Men efter nästan två timmar va det samma visa igen.....och så höll det på hela natten. 

Nu har det inte kommit nåt sen starx efter kl 07 i morse....då jag mest hulkade för det fanns inget kvar att spy ut......så förhoppningsvis är det över nu. Men jag är trött och svag, känner mig yr. Har bara fått i mig vatten och ytterst lite saft.

Inte nog med att detta är jobbigt isig....så har jag båda barnen hemma oxå. Sambon va tvungen att åka iväg till jobbet och då jag känner att jag inte hade orkat ta mig ut för att hämta barnen senare så fick dom vara hemma........Jag ligger på soffan och ngarna busar och livar som bara den *suck* Sambon skulle dock försöka komma iväg hem lite tidigare, så att jag kan få lite sömn.

Är detta nu vinterkräksjukan så lär jag väl märka det på ungarna ikväll eller inatt, för det där smittar väl ganska fort?? Detta ser jag INTE fram emot :-(


Ja ja, nu är det som det är, men det är inte kul att ringa till jobbet och meddela att man är sjuk....IGEN!!!


Nä, nu skall jag fortsätta med soffliggandet och försöka att hålla mig vaken tills lilleman skall sova middag för då kan jag blunda lite jag med.....tösen brukar vara en snäll ficka och sitta och måla och puzzla i nån timme i stillhet. ;-)



Tjing på er!!!!! 


Av chokladpudding - 28 januari 2009 05:10

Ja, igår blev man ännu ett år närmare 40.....men lika glad e jag för det, för jag känner att jag är i en ganska bekväm ålder.....varken för ung eller för gammal. Det finns dock fortfarane tanter (kunder) på jobbet som säger typ -"lilla flicka, du som är i 20 årsåldern"!!!!! *asg*

Jag har festat av mig genom åren, provat på olika jobb....eller arbetsställen rättare sagt för jobben har oftast varit detsamma, jag har rest, jag har flyttat typ 14 gånger, jag har haft olika kärlekar, fått mitt hjärta brustet........och nu har jag landat i en väldigt behaglig, lugn och sansad vardag med sambo och barn och ordnad ekonomi, och det känns bra....helt OK liksom!!! :-)


Igår kom även Misse tillbaka!!!! Misse är mina föräldrars lilla söta innekatt som smet den 22 oktober. Min mor och far letade och letade  och satte upp lappar med kort på denna lille kisse. Många engagerade sig i letandet, men utan resultat.....men så igår, drygt 3 månader senare, dyker Misse upp igen och ville hem. Han har antagligen haft sitt livs lilla äventyr den lille katten!!!!! Slutet gott, allting gott!!!! :-)




Nä, nu måste jag kila iväg ill jobbet!!!!!


Tjing på er!!! 

Av chokladpudding - 25 januari 2009 16:40

Sonen hostar i ett.....slemmigt host som aldrig tycks gå över. Han har haft ännumer feber, men idag har han varit utan febern och jag antar att hostan kommer hålla i sig ett tag. Han är ganska pigg trots allt och vi får la se först imorgon om man skall skicka iväg honom till dagis.



Idag har vi haft lite kalas här hemma....tanten fyller ju 34 år på tisdag, så idag kom mina föräldrar. sambons föräldrar och hans ena syster med sambo och käka lite mat och åt tårta.


Jag fick några presentkort som jag tänker köpa nåt med redan imorgon tror jag :-) 

Fick även en så gullig nyckelknippa med en klocka på av tösen(som fått lite hjälp av sin mormor och morfar att handla present till sin mamma) och så fick jag ett fint halsband och armband av svägerskan samt en korg fylld med skönhetsprylar av sambon :-)



I fredags fick jag äntligen träffa min arbetskamrats lille nya prins som han och hans fru hämtat hem från Vietnam. Vince......ett sånt litet charmtroll. :-)

Kändes otrligt fräckt att få träffa denne lilla pojk live efter att ha följt deras adoptionsresa på deras blogg ett tag.

Hittade en söt nappkruka på Fröken Fröjd på Allum i Partille som jag inte kunde låta bli att köpa och ge i present till denna söta lillkille.

Krukan har hål i figurenas munnar där man kan sätta in napparna, samt att man kan lägga dem i krukan.

Visst va en söt!!??? 

Av chokladpudding - 21 januari 2009 17:58

Jag har fortfarande inte fått tummen ur att ta fram den externa hårddisken för att leta fram bilder på hur hallen och köket såg ut innan..........."jag gör det sen" *asg*!!!

Har ju varit tillbaka på jobbet nu efter en veckas sjukdom.......men EN "olycka" kommer ju sällan ensam....så givetvis har jag haft värsta VÄRSTA jädrans tandvärken. Har knapp stått ut den smärtan jag haft och vissa stunder har smärtan känts "igenom" värktabletten. Jag har inte kunnat äta vanlig mat på två dagar utan livnärt mig på Nutrilett shakes och sen borstat tänderna och sköljt med flour som en galning. Idag bestämmde jag mig för att jag måste ringa till tandläkaren för nån slags akuttid för värken hade bedövat min kind och mina läppar...som det stack i (???!!!!)

Men när jag satt på tåget hem nu i eftermiddags så försvann värken och hela den obehagliga känslan  i munnen och kinden????!!! Vad hände????

Ja ja....nu är iallafall värken borta och kommer den inte tillbaka imorgon eller under kvällen nu så väntar jag med att ringa tandläkaren och väntar tills jag har min redan bokade tid i början av februari.

Jag kan ju erkänna att jag har tandläkarskräck, så jag drar mig gärna för att gå dit! :-(



Fick hem min traderavinst idag *glad*

Ett par fin fina vita stövlar som jag budade hem för några ynka penningar.

Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR STÖVLAR!!!!!




Så här fint blev det i köket efter målning och uppsättning av fondtapet.

Vi gick från ljusgul tapet och mest svarta detaljer....till vita väggar och olivgröna samt svarta detaljer. Gardinerna är från Ellos och det fina vita insynsskyddet i hörnfönstret kommer från Åhlens.

Det blev ljust och vårigt i köket nu.


Två sådana här små lampor från Ikea (KNUBBIG) lyser fint i fönstret.

Levande ljus på bordet höjer mysfaktorn vid middagsbordet. (Ibakgrunden ser ni dom svart/gråa gardinerna vi hade innan).



I hallen ser det ut så här nu när vi fått upp en liten lampa (från Bauhaus) och fin liten hylla från Indiska.




I ungarnas rum lade ja till en liiiiiiiiten liten detalj vid deras fotografier.

Bokstäverna kommer från Panduro.


Och sovrummet fick sig en lite uppdatering i form av bokstäver (sov gott)

, samt ett trisselitrassel som jag själv gjort av ståltråd :-)





Nu skall jag titta färdigt på Bolibompa med barnen och snart kommer sambon hem från jobbet!!!!!

Av chokladpudding - 16 januari 2009 13:22

Här kommer ett litet tjuvkik på vad vi gjort i hallen änsålänge.

Vid ett senare tillfälle kommer jag även visa er hur det såg ut innan och innan det t.o.m.....skall bara leta upp dom bilderna i vår externa hårddisk.

Men så här ser det ut just nu!!!

Cobratelefon från BaldersHage, nyckelhållare från Bluebox och ljushållare från Indiska 

Spegel och skolådor från Ikea, nyckelskåp från Stilero

Klicka på bilden nedan för att komma till sidan. 

Stilero - Lantlig inredning, shabby chic och heminredning från Danmark



 Kort taget från entre´ dörren. Fint smyckesträd från Indiska och turkosa ljushållare från samma ställe.

Bokstäverna kommer från Panduro och likaså dom fina mönstade pappersarken som jag satt in i en Ikearam.

Kort taget mot entre´dörren.

Pallen kommer fån Ikea och matchar Nyckelskåpet perfekt. Fina vita värmeljushållare i hjärform från Stilero och därifrån kommer även stjärnan att ha värmeljus i som hänger vid ytterdörren  Skolådor från Ikea.


Nä, nu hinner jag inte visa mer för nu skall jag hämta barnen på dagis.

Vi ses snart!!!


:-)





Av chokladpudding - 15 januari 2009 15:11

Herregud....jag som gjort spagetti och köttfärssås typ 1000 gånger förr.....varför misslyckades jag idag??????????

Köttfärssåsen smakade helt enkelt bara BLÄÄÄÄÄÄÄÄ! Fick inte till den alls??? Måste vara för att jag e knas i kroppen.

Jag blev iallafall sur och slängde allt i vasken :-( och så gick jag och satte upp söta väggdekorationer som jag köpt till barnen på Panduro istället.


Barnen sover i våningsäng och där har dom fått varsin liten fondvägg där jag satte dessa söta dekorationer.




Gick in dom nya stövlarna förrut när jag hämtade barnen på dagis....dom va otroligt bekväma och jag kände inte av nån "nya-skor-skoskav" alls :-)

Bättre bild på dom fina nya stövlarna!!




Hmmmmm, jag är superhungrig nu....men vad ska jag hinna laga nu innan sambon hinner hem från jobbet???????? *morr*



Tjing!!


Av chokladpudding - 15 januari 2009 12:30

Har knappt sovit nånting inatt. Hade en sån huvudvärk att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen och ingen värktablett hade vi hemma...för dom har ju jag knaprat  mig för febern dom senaste dagarna.

Lämnade iallafall barnen på dagis idag och sen åkte jag iväg till apoteket för inhandling av värktabletter.

Hmmmm, sen hände det ju en sak.......jag RÅÅÅÅÅÅÅKADE köpa ett par stövlar.....råkade!!!!!! Det är sant...dom stod där i skyltfönstret och såg så fina ut och realappen bara skrek åt mig......så det gick av bara farten liksom (och nu suckar min sambo när han läser detta *ler*).

Dom hade kostat 399:- och reades nu ut för YNKA YNKA 99:-......det hade ju varit en skam att INTE köpa dom....eller hur???!!! 

Jag tycker iallafall dom är jättefina och förresten va mina gamla stövlar trasiga, och så vad jag ju lite ledsen igår kväll, men det försvann genast efter denna lilla stövelshopping!!! :-)

Don´t mind mitt bleka och osminkade, halvfebriga och rödnäsade tryne på denna bild tack *asg*



Nu skall jag sätta mig med lite räkningar innan jag skall hämta hem barnen från dagis igen.


Tjing!! 

Ovido - Quiz & Flashcards