Alla inlägg den 2 januari 2009

Av chokladpudding - 2 januari 2009 16:57

Gud va skönt när det är fredag och man är ledig helgen, vilket betyder två hela dagar med hela familjen......eller nä förresten, sambon jobbar ju några timmar imorgon....men SEN är vi lediga ihop hela familjen :-)

Det är hektiska dagar på jobbet numer. Dom nya ägarna har ju valt att även ha öppet på söndagar samt röda dagar efter aftnar och liknande...så nu kan vi visst inte ta för givet att vi alltid är lediga sådana dagar framöver :-( Men jag ser iallafall fram emot semestern i sommar för då ska jag fanimig vara ledig i fem härliga veckor. Förra sommaren vart jag bara ledig i tre veckor.....men det behövs MINST fyra för att det skall kännas som semester tycker jag.

Vi har faktiskt redan bokat en resa till solen i Augusti....så om sommaren bara skulle bjuda på regn så har vi iallafall en vecka med garanterad sol och värme. Och skulle sommaren mot all förmodan bli kanonfin i Sverige, så blir ju våran resa grädden på moset :-) 


Men nu är det fredag och barnen sitter och äter varsin liten skål med några fredagsgodisbitar i och tittar på Nalle Puh på tv = mys mys fredagsmys!!!!

Det har ju varit så jäkla kallt idag så barnen har inte varit ute nån gång idag på dagis så imorgon blir det att palta på sig varma kläder och gå ut med ungarna så att dom får springa av sig lite.


Imorgon kväll så landar min kära arbetskamrat och hans fru på Landvetter efter 3 veckor i Vietnam där dom hämtat sin efterlängtade adoptiv son. Efter flera års försök att bli gravid, efter IVF försök och livskampen mot cancer  så har dom ÄNTLIGEN fått sitt efterlängtande barn efter deras livs resa till Vietnam.


Nä, nu skall jag sätta mig i soffan med barnen och titta på Nalle Puh!!!!


Ha det gott!!!!!



Ovido - Quiz & Flashcards