Alla inlägg under mars 2009

Av chokladpudding - 30 mars 2009 18:12

Nu sitter jag och ungarna och kollar på Bolibompa i dom nya sofforna :-)


Vi va ju iväg till Allum och inhandlade nya fina kuddar till sofforna och så hittade jag körsbärsgrenar på Hemtex.

Vi va även iväg till Nordik (där vi köpte sofforna) för att köpa inpregneringsmedel till just sofforna och då meddelade personalen att våra soffbord som vi beställt hade kommit, så vi kunde ta med dom hem. *glad*

 Mäktiga, tunga bord i oreintalisk stil.


Vi genomförde även våran lilla grej som vi skulle ha på fondväggen.

Sambon har sågat, sandpapprat, målat och haft sig. Vi är mer än nöjda med resultatet.



Kolla in denna bilden nedan.

Ser ni nåt konstigt?! Kolla noga!!!




TADAAAAA!!!!!


Vi gjorde en egentillverkad väggplafond med en bit av tapeten som va över. På det viset fick vi en diskret väggbonad som inte tog bort nåt av det fräcka mönstret i fondtapeten.

Det blev skitfräckt!!!! Roligt att kunna göra saker själv till hemmet.



Så här fint blev det med sofforna, borden och nya kuddar.




Vi har givetvis inte bara varit inomhus och fixa och grejjat idag. Jag va ute med ungarna en sväng....men skall jag vara ärlig blev det en väldigt kort sväng för satan va kallt det va i blåsten. Sonen tyckte att det obehagligt när det blåste in i munnen så han ville bara in igen.


Imorgon skall dottern till dagis och jag och sonen hoppas på varmare väder så att vi kan vara ute lite längre. :-) 


Av chokladpudding - 30 mars 2009 08:44

Sakura alley i Japan.




Idag skall vi köpa hem tyg/plast blommor i form av rosa körsbärsblom.

Körsbärsträd med rosa blommor är antagligen det absolut finaste träd (när det blommar) som finns. Tyvärr ser man inte så många här i Sverige....och ser man det så står det oftast ett eller två nånstans. I Kållered där mina föräldrar bor har dom dock prytt buss stationen med en massa fina rosablommande körsbärsträd.....såååå vackert. Synd att dom inte blommar så länge.

Men vi tänkte iallafall köpa hem några konstgjorda kvistar av detta slag som skall få pryde vårt vardagsrum.


Just nu håller sambon på att såga ut trät till vår lilla ide´vi kom på igår.....han står ute på altanen och sågar. :-)

Dottern och sambon va uppe tiiidigt imorse för att åka iväg och besiktiga bilen....som gick igenom. Jag hade gjort iordning en liten låda med frukost till dottern igårkväll, som hon kunde ha i bilen och äta på väg till Bilprovningen. Jag och sonen låg kvar i sängen och drog oss.



Nu skall jag fixa iordning mig och måla på ansiktet så att man inte skrämmer folk när man är ute. Se åker vi väl iväg en sväng till Allum. :-)


Hej på en stund!!






Härliga vårbilder. 



 

Av chokladpudding - 29 mars 2009 21:55

Ååååååå va fint det blev :-)

Nu sitter jag och myser i ena soffan och sitter in mig rejält.

Det kan kanske tänkas vara tråkigt att ha sofforna på detta vis då det kanske inte blir så mycket mys = ligga i knät på sambon. Men vi får helt enkelt sköta det myset nån annanstans, för nu går snygghet före mys *asg*



Här kommer lite bilder på hur det ser ut just nu. Senare kommer det ju komma lite andra kuddar till soffan samt nya soffbord.





Sofforna ser lite blåa ut på bilderna, men dom är svarta.





Vi va ju så nöjda med den nya fondväggen så vi tyckte det skulle vara synd att sätta upp nåt på den väggen och liksom förstöra hela mönstret.....men så kom jag på e genialisk ide` som sambon hängde med på direkt, så imorgon skall vi tillverka denna sak och vi hoppas givetvis att det blir lika bra i verkligheten som i huvudet. ;-)

Nyfikna??? Ja, det är jag med!!! :-) 

Av chokladpudding - 29 mars 2009 17:41

Sofforna har kommit.

Sambon har varit och hämtat dom och är i full gång med att fixa och dona i vardagsrummet.

Jag och ungarna håller oss undan.....vi bakar banankaka i köket så länge!!!!!



Spänningen är oooolidlig!!!! *ler* 



Ni får se senare.....sofforna alltså!! ;-) 

Av chokladpudding - 29 mars 2009 15:57

JUST NU!!!!!





Av chokladpudding - 28 mars 2009 22:32



Ställ fram era klockor inatt.....nu är det sommartid som gäller!!!!!




God Natt!!!!!




Av chokladpudding - 28 mars 2009 22:00

Dottern har varit i farten med kameran igen.

Resultatet blev en rad fina bilder på FAMILJEN ANNORLUNDA!!! *asg*












 Bilder som får dom absolut finaste platserna i fotoalbumet!!!! ;-)





Av chokladpudding - 28 mars 2009 15:43

Så här fint blev det efter uppsättningen av fondtapeten.

Det kommer dock att möbleras om sen när sofforna och soffborden kommer.

Vi är nöjda!!!!! :-)


Min far hjälpte oss igen och vi betalade med middag iform av grekiska biffar, klyftpotatis, tzatziki, och sallad med fetaost.....mums!!!



Ovido - Quiz & Flashcards