Alla inlägg den 1 mars 2009

Av chokladpudding - 1 mars 2009 21:39

Behöver hjälp med hur man laddar upp filmklipp här på bloggen!

Har en filmsnutt som jag vill dela med mig till mina läsare, men fattar inte hur :-(

Jag ser att många som har filmsnuttar på sina bloggar...kommer från YouTube. Kan det vara så att man först måste ladda upp sin lilla filmsnutt där för att kunna klistra in den i sin blogg??? Men tänk om man inte vill det då!!! Då finns det inget hopp för mig då eller???  :-(


HJÄÄÄÄLP!! 

Av chokladpudding - 1 mars 2009 20:34

Idag har vi tillbringat större delen av dagen uppe hos sambons föräldrar. Sambon skulle hjälpa sin far med en massa ved och då ville ju dottern inte vara sämre. Så hon har jobbat och slitit med veden....och tjänade hela 40 kronor i välförtjänt lön av sin farfar efteråt.


Medans dottern, sambon och sambons far kämpade där ute i kylan så satt jag, sonen och sambons mor inne i värmen och fikade......det va väl en  rättvis arbetsfördelning *flinar* 

Mor och son via kaffetermos :-) 



Vi fick även god middag efteråt iform av kycklingwok....det satt väldigt fint.

Innan middagen tog jag med barnen och svärföräldrarnas hund ut på en kort promenad så att vovven Jackie fick springa, kissa och bajsa av sig....vilket sonen tyckte va kul för han babblade om det där hundbajset ett bra tag efteråt :-)....och SJÄLVKLART plockade jag upp efter hunden!!!!!!!


Även om det låg kvar lite snö uppe i Alingsåstrakten så hittade vi modiga snödroppar i svärföräldrarnas trädgård.

Guuuuud va härligt med vårtecken!!!!!!!! MERA MERA MERA!!!!!



Efter middagen va det dax att dra hemmåt och som alltid så följde barnens  farmor med ut till bilen för att vinka hejdå!

-"Heyååå famoo" vinkar sonen innan farmor stänger igen bildörren!!!

Sonen somnade nästan på stört sen....han va trött!!!



 Ny arbetsvecka imorgon och jag börjar veckan uppe i kallskänken på övervåningen, där jag jobbar två måndagar i månaden. Ganska skönt med den omväxlingen från det vanliga, samt att man alltid slutar tidigt när man jobbar i kallskänken.



Kommer snart, inom en snar framtid, att dela med mig av lite bilder från vardagsrummet som vi sakta men säkert förvandlar lite grann....det kommer att bli skitsnyggt!!! ;-)

Nu skall jag kolla upp det där med hur man klistrar in ett filmklipp här på bloggen!!!





Tjing!!! 


Av chokladpudding - 1 mars 2009 08:08

Det va en soft dag igår med fin väder och fika med barnens mormor och morfar som kom förbi en sväng.

Barnen, jag och mina föräldrar va ute en stund med ungarna så att dom fick leka av sig och det blev en massa skratt när morfar åkte på dom stora isfläckarna ute på lekplatsen med barnen. Jag filmade en del, men kan tyvärr inte dela med mig av dem här då jag inte fattat än hur man gör för att klistra in en film på bloggen. Men jag skall forska i detta och hoppas att jag fattar hur man gör.

Om det är nån som vet....let me know!!!!!


Kvällen däremot blev inte alls lika trevlig. Sonen hade inte sovit nån middag och blev övertrött redan vid kl 17 och va heeeeeelt hysterisk, samtidigt som dottern fick nån flip och va minst lika hysterisk. Så det va en kväll fylld med gap och skrik på varandra.....inte alls nåt trevligt avslut på den annars så trevliga dagen.....jag kände nästan att jag ville flytta hemifrån där ett tag!!!! 


Idag skall vi upp till sambons föräldrar och hjälpa dem med veden....och förhoppningsvis får vi middag där så slipper jag rota fram nåt ur frysen denna söndag ;-)



Hysteriska utbrott undanbedes denna dag tack!!!!






Ovido - Quiz & Flashcards