Alla inlägg den 26 mars 2009

Av chokladpudding - 26 mars 2009 17:23

Ja, ...det är resultatet på denna dag som vi spenderat på dagvårdsavdelningen på Drottning Silvias barnsjukhus.

Dom hittade en spermieledare, men i änden av den fanns bara nåt litet skrumpet russin. Den ena pungkulan hade gått tillbaka i utvecklingen redan när sonen va i min mage,  så han kommer att få leva med enbart EN kula i påsen. Men det går lika bra det :-)



Vi va på sjukhuset kl 07.15 morse då vi fick en säng och sonen fick bedövninsgsalva  i båda armvecken samt på ovansidan handen.



Sen skulle ju denna salva verka i ca 2 timmar, så det blev mycket lek i väntrummet under tiden.


När salvan gjort sin verkan skulle nålen  ( där kanylen med narkosmedel skulle sättas in) sättas in, och det blev i ena armvecket.



Sen fick vi rulla in sängen med sonen i in till ett förberedlserum där sömnmedlet skulle sprutas in......och herreguuuud va snabbt det gick för honom att somna......typ 1 sekund. Det va inte så läskigt som jag befarade och jag gick därifrån utan att ha fällt en enda tår :-)

Under tiden sonen opererades så gick jag och sambon ner till cafeterian ch tog oss varsin frukost.


Efter 45 minuter fick en av oss (det blev jag) följa med till uppvaket där han låg och sov djupt.  Efter en kvart vaknade han ur narkosen...tittade på mig, men somnade om lika fort. Han passade väl på att sova middag antar jag.

Jag satt där inne i ca en timme med honom innan dom rullade ut honom till avdelningen.


Efter ytterligare en halvtimmes sovandes så vaknade han...en aning förvirrad, men go och glad som aldrig förr.

Han fick en glass och så tittade vi på tv en stund.


Sen piggnade han till rejält och va lika tokig som vanligt.

Igentligen skulle han vara sängliggandes, helst resten av dagen, men det är totalt omöjligt med denna lilla killen som är högt och lågt hela tiden.



lillkillen va superduktigt hela dagen. Gnällde aldrig, flirtade med sjuksköterskorna, hejjade febrilt på allt och alla och va nyfiken på allt dom gjorde på honom.

Mammas duktigta kille!!!




Nu tittar han på Drömmarnas trädgård, och klockan 19 skall han få en dos med smärtlindring och sen så hoppas jag att han sover gott hela natten.



Ha det gott alla!!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards