Alla inlägg den 8 mars 2009

Av chokladpudding - 8 mars 2009 08:15

Natten till fredagen så fick sonen den högsta febertoppen på hela veckan....och han spydde av den. Efteråt tokdrack han vatten....han slet glaset ifrån mig och klunka isig allt på en gång. Sen spydde han givetvis upp det igen.

Efter lite gråt och lite tröst med "Drömmarnas trädgård" på datan mitt i natten så ville han ha lite välling och somnade sen gått. Men så vaknade han av en hostattack.....som han då spydde upp all välling av :-(


På fredagsmorgonen va han såååååå superhängig och jag ville ju inget hellre än att stanna hemma med honom.  Men jag har ju varit borta från jobbet så jäkla mycket den senaste tiden och har hört chefens suckande och känt hans missnöje så jag kunde ju fan inte med att vara hemma en dag till igen (och detsamma är det för sambon) , så jag tog ju tåget ut till min mor och far och lämnade över min sjuka son till dem och åkte sen och jobbade :-( Det kändes ju inte bra nånstans....jag kände en tomhet och hade ångest med hjärtklappning hela dagen på jobbet och va skit ledsen över att ha lämnat bort min sjuka son och gått till jobbet. 

Jag hade ingen aning om att jag skulle reagera på detta viset....jag visste ju att han hade det bra där han va....fast han va sjuk....men det va bara känslan av att just prioriterat jobbet och min chefs förväntan av mig före mitt sjuka barn.  Nä usch, det va INTE värt det överhuvudtaget. Då har jag mycket hellre ångest över att vara hemma från jobbet och kanske sätta mina arbetskamrater på pottan....än att lämna bort mitt sjuka barn och frånta dennes rätt till mys med mamma när han eller hon är sjuk. 


På kvällen efter jobbet i fredags så åkte jag iallafall hem till mina föräldrar och sov över där.....nära min son. Den natten va han helt feberfri för första gången på 6 dygn och han vaknade glad och pigg.....äntligen frisk!!!! :-) Nu är han sig själv igen...lika tokbusig som vanligt.

 Det kändes lite lättare att åka till jobbet sen på lördagen.



Nu är det iallafall söndag och jag sitter i soffan med sonen och kollar på Bolibompa. Dottern är hos sin farmor och farfar för det hade hon bestämt redan för en vecka sedan att hon ville.  Lite kvalitetstid med farmor och farfar alldeles själv  är guld värt :-)

Hon kommer hem vid lunchtid idag.


Hmm, vad skall man göra idag då???

Ska man kanske fråga sambon om han känner för att åka och köpa upp presentkortet på Nordik ;-)




Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards