Alla inlägg den 5 mars 2009

Av chokladpudding - 5 mars 2009 20:43

 



Sonen vart ju bättre och ville t.o.m gå ut. Han tog fram skorna och satte på sig dem och ryckte sen i handtaget. Det va en halvtimme kvar tills våra gäster skulle komma så vi gick då ut en stund innan.....vårsolen hade ju tittat fram och det syntes även på ungarna att dom hade vårkänslor och spring i benen. Dom ryckte fram dockvagn och Bobbycar ur förådet och ägde gården för en stund :-)


Sen kom våra gäster och barnen lekte av sig och yrde runt ett par timmar medans jag och fd. grannen fikade på kaffe och päronpaj......som förövrigt va grymt god!!



Nu sover barnen (jag hoppas att sonen INTE vaknar av hög feber inatt) och en massa  tända ljus lyser upp och fyller på mysfaktorn medans jag och sambon slappar i soffan och garvar till Sveriges värsta bilförare.




Ha en fortsatt godkväll kära läsare!!! 

Av chokladpudding - 5 mars 2009 13:19

Änsålänge har vi knappt kommit ur pyjamasarna....ligger i soffan med ungarna och kollar fortfarande på Bolibompa *asg* Nä, herregud, jag måste göra iordning oss för snart får vi besök av vår fd.granne med hennes två barn.


Sonen har varit febrig och hängig sen i måndags men för en liten stund sen piggnade han till och nu leker han som vanligt....precis som om att vända på en hand. Hoppas det håller i sig bara och att han inte får mer feber. 

På natten har han vaknat med höga höga febertoppar som gjort att han spytt lite.

Förkyld är han som bara den...med snorig näsa och hosta.....men det är ju alla ungar just nu verkar det som.

Jag hoppas iallafall på att han är såpass återställd och kry ikväll så att man slipper åka till bvc med honom.

Han bör ju vara hemma från dagis imorgon så jag skall bara lämna tösen på dagis imorgon och sen skall jag åka ut till min mor med sonen så får han mysa med henne istället för att vara på dagis och ändå kanske inte orka med deras aktiviteter där.



Nä, nu måste jag fixa iordning oss samt fixa iordning en päronpaj som jag skall bjuda på till fikat sen!!!!





Vi hörs!!!!




Ovido - Quiz & Flashcards