Alla inlägg den 13 mars 2009

Av chokladpudding - 13 mars 2009 23:47

Imorse vaknade barnen redan kl 06......det  va ju ljust ute så då måste det ju vara morgon och tid för Bolibompa, eller hur??? Ja ja, jag masade mig upp med barnen och tog med täcke och kudde till soffan och halvsov medans dom tittade på tv innan dom ville ha frukost.Jag tänkte att sambon skulle få sovmorgon, men han ropade på oss redan vid kl 08. Senare när vi alla gjort iordning oss så stack sambon och tösen upp till Alingsås för att lämna av lampor och en fåtölj hemma hos sambons lillasyster. Tösen ville gärna följa med då hon blev tokkär i deras nya vovve, Izzy,  som hon fick träffa häromsistens hon va hemma hos sin faster.     Samtidigt passade jag på att ta ut sonen för lite lek i snön. 




Samt lite pulkaåkning....men det va ju sådär populärt....eller typ inte alls populärt. 
 Jag och sonen gick in istället och gjorde iordning lunch innan sambon och dottern kom hem.När dom sen kom hem så stack vi direkt iväg med bilen för att inhandla mosaik till vårt lilla projekt.....men inte ens halvvägs så klagar tösen på att hon har ont i magen, och sekunden efter så kaskadspyr hon rakt ut på sig själv och i bilen. Sambon fick stanna vid vägkanten och vi försökte sanera både bil och tös så gott vi kunde med våtservetter, handuk och snö. Sen va det bara att vända hem där jag duschade av tösen och sambon fick tvätta bilen. :-( Tösen gick och lade sig en stund men blev snabbt pigg och glad igen....och så vad det som om det aldrig vart.(???)Hmmm, nu har både sonen och tösen haft en sån där konstig slags magsjuka.....sambon spydde ju lite mer och under längre tid natten till i tisdags....inte alls så som när vi hade vinterkräksjukan, så detta har väl varit nån "vanlig" magsjuka. Än har inte jag insjuknat och hoppas att jag slipper denna gång.   Dottern piggnade ju som sagt till och efter några timmar gjorde vi ett nytt försök att åka och handla.   Tösen sitter beredd med spypåse (medtagen från bb då jag födde sonen......dock ej använd) ifall "olyckan" skulle vara framme igen. 




 Sonen sitter och suger på sitt fredagsgodis. 





Nåt mosaik som vi ville ha fann vi inte tyvärr, men skall in till stan för ett nytt försök imorgon. Då blir det Panduro.      






Tösen med sitt fredagsgodis som hon promt skulle ha fast hon spytt några timmar innan (stackars lilla magen).





 Kort därefter slår sockerkicken in och då blir det full fart på ungarna i ett par timmar.Storasyster drar runt på lillebror i ett täcke och dom skrattar tills dom nästan kiknar imellanåt.  Jag blir tvungen att avbryta deras sockerkickslek efter ett tag och lugna ner dem med kvällsmat innan Bolibompa, sen satt dom snällt en stund med sin mamma och kollade på tv innan det va dags att sova.       Tösen sover sött.  Sonen sussar. 




  Medans sambon nattade barnen så började jag med våran kvällsmat.Jag skalade potatis och skar i klyftor. Kryddade köttet.  Sen njöt vi av en god kvällsmat bestående av fläskfilet med knaperstekt bacon och kantarellsås, klyftpotatis, gurka och tomat som legat och dratt i fransk dressing och så vitlöksbröd till det. MUMS!!!!   





 Senare unnande jag mig en djuprengöring av fejjan med facewash, ansiktsmask, ansiktsvatten och nattkräm.....  ....och så blev det ett behövligt fotbad... ....och detta samtidigt som man kunde sitta i soffan och softa framför tv´n.   




Nu är det iallafall dax att krypa ner under varma täcket jämte sambon och hoppas på en god natts sömn.Imorgon är det min tur att få sovmorgon och så hoppas jag kunna börja på mosaikprojektet!!! 




 God natt!!!   




Ovido - Quiz & Flashcards