Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Bolibompa dax!!!!

Av chokladpudding - 30 mars 2009 18:12

Nu sitter jag och ungarna och kollar på Bolibompa i dom nya sofforna :-)


Vi va ju iväg till Allum och inhandlade nya fina kuddar till sofforna och så hittade jag körsbärsgrenar på Hemtex.

Vi va även iväg till Nordik (där vi köpte sofforna) för att köpa inpregneringsmedel till just sofforna och då meddelade personalen att våra soffbord som vi beställt hade kommit, så vi kunde ta med dom hem. *glad*

 Mäktiga, tunga bord i oreintalisk stil.


Vi genomförde även våran lilla grej som vi skulle ha på fondväggen.

Sambon har sågat, sandpapprat, målat och haft sig. Vi är mer än nöjda med resultatet.



Kolla in denna bilden nedan.

Ser ni nåt konstigt?! Kolla noga!!!




TADAAAAA!!!!!


Vi gjorde en egentillverkad väggplafond med en bit av tapeten som va över. På det viset fick vi en diskret väggbonad som inte tog bort nåt av det fräcka mönstret i fondtapeten.

Det blev skitfräckt!!!! Roligt att kunna göra saker själv till hemmet.



Så här fint blev det med sofforna, borden och nya kuddar.




Vi har givetvis inte bara varit inomhus och fixa och grejjat idag. Jag va ute med ungarna en sväng....men skall jag vara ärlig blev det en väldigt kort sväng för satan va kallt det va i blåsten. Sonen tyckte att det obehagligt när det blåste in i munnen så han ville bara in igen.


Imorgon skall dottern till dagis och jag och sonen hoppas på varmare väder så att vi kan vara ute lite längre. :-) 


 
 
Marion

Marion

30 mars 2009 20:30

Jaaaaaaa.....shit vad bra det blev. Väggdekorationen var bara så himmelens fräsig och grönt i kombo med sofforna och soffbord blev helt underbart. Jag älskar grönt och vill få in det i sovrummet. Letar tyg att spänna upp vid huvudänden av sängen...ja, det blev så snyggt hörrni:)
Kramen

http://www.miasmojligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

mia

31 mars 2009 12:16

Tusen tack!!!! ;-)

 
Sofia

Sofia

31 mars 2009 19:58

Men vad häftigt det blev!
Jag var på Nordik för ett tag sen, där finns mycket fint.

Min kusin jobbar där.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia

31 mars 2009 20:37

Tack Sofia!

Ja det finns MASSOR med fint på Nordik. Heter din kusin Therese kanske??? Det är iallafall en trevlig Therese som hjälpt oss igenom soff- och soffbords köp.
Vart bor du förresten? Måste gå in på din presentation i din blogg tror jag!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards