Alla inlägg den 1 januari 2009

Av chokladpudding - 1 januari 2009 07:25

En lugn start på 2009....jag sitter i soffan med barnen och tittar på Bolibompa.

Sambon somnade ju på soffan igår långt innan tolvslaget, men jag höll mig vaken för jag tänkte att kanske barnen skulle vakna och bli rädda av allt smällande....men dom sov igenom allt pangande och smällande som två stockar :-) Ja, och nu sitter dom i soffan och äter frukost dagen till ära (för det är ajja bajja att äta frukost i soffan ivanliga fall)  och tittar som sagt på Bolibompa......kan det bli mysigare när man är 4 1/2 respektive snart 2 år!!??


Det blir antagligen inte mycket gjort idag.....det är kallt ute, men jag får väl släppa ut barnen en stund senare så att dom får leka av sig. Sen så ska man ju försöka hålla sitt nyårslöfte det första man gör också.....och nyårslöftet är ju (som vanligt) att äta mindre (eller helst inga) godsaker samt komma iväg och träna mer. Att skippa alla godsaker blir svårt för den gottegris som jag är....men att träna mer blir enklare då jag verkligen måste se till att komma iväg till gymmet då jag känner av värk i mina knän och i min rygg efter en dag på jobbet. All den värken försvann ju sist jag började träna, så nu MÅSTE jag ta tag i detta igen för att orka med dagarna....och så kanske jag börjar sova bättre när jag börjar träna igen.


Nä, nu skall jag nog krypa ner under sambons varma täcke och mysa lite innan dagen börjar på allvar!!!


Tjing på er!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards