Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Vinterkräksjukan

Av chokladpudding - 30 januari 2009 10:38

Jag tror jag har fåt vinterkräksjukan. Helt utan förvaning så började jag må illa igårkväll....hade mått hur bra som helt under dagen.....och ett par timmar senare så va jag tvungen att gå upp (jag hade gått och lagt mig) och sätta mi på toa.....och det liksom bara rann ur mig från bägge håll.....inget trevligt alls. Precis efter det mådde jag bra igen och tänkte att det va nåt jag ätit!? Men efter nästan två timmar va det samma visa igen.....och så höll det på hela natten. 

Nu har det inte kommit nåt sen starx efter kl 07 i morse....då jag mest hulkade för det fanns inget kvar att spy ut......så förhoppningsvis är det över nu. Men jag är trött och svag, känner mig yr. Har bara fått i mig vatten och ytterst lite saft.

Inte nog med att detta är jobbigt isig....så har jag båda barnen hemma oxå. Sambon va tvungen att åka iväg till jobbet och då jag känner att jag inte hade orkat ta mig ut för att hämta barnen senare så fick dom vara hemma........Jag ligger på soffan och ngarna busar och livar som bara den *suck* Sambon skulle dock försöka komma iväg hem lite tidigare, så att jag kan få lite sömn.

Är detta nu vinterkräksjukan så lär jag väl märka det på ungarna ikväll eller inatt, för det där smittar väl ganska fort?? Detta ser jag INTE fram emot :-(


Ja ja, nu är det som det är, men det är inte kul att ringa till jobbet och meddela att man är sjuk....IGEN!!!


Nä, nu skall jag fortsätta med soffliggandet och försöka att hålla mig vaken tills lilleman skall sova middag för då kan jag blunda lite jag med.....tösen brukar vara en snäll ficka och sitta och måla och puzzla i nån timme i stillhet. ;-)



Tjing på er!!!!! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards