Alla inlägg den 26 februari 2009

Av chokladpudding - 26 februari 2009 22:37

Vem är du som läser min blogg???

Skriv gärna en kommentar och stilla min nyfikenhet!!!

Några vet jag ju redan, men skriv ni med vet ja!!!


Puss 

Av chokladpudding - 26 februari 2009 22:01

Dom ringde från sonens dagis idag och sa att han va dålig i magen. Dom hade fått byta tre blöjor med väldigt löst bajs och då även tre barn till va likadana så befarade dom magsjuka *suck*

Jag fick lämna jobbet (tur att det va lugnt som en filbunke där) och åkte iväg för att hämta ungarna.

Sonen va trots allt vid gott mod och humöret på topp....men han va antagligen jättetörstig för han drack nästan upp hela min flaska med vatten. Nån mat hade han inte velat äta på dagis idag.

På vägen hem så ville han INTE åka vagn, utan gå hela vägen hem själv. Så har det varit den senaste tiden......inget vagnåkande för honom inte....nä nu ska man gå hela vägen till och från dagis.  Det är ju bra iofs...men fasiken vilken tid det tar. Ivanliga fall går vi i ganska långsam takt på 20 minuter till dagis, men när sonen skall traska själv tar det typ 45 minuter.


På vägen hem idag så stannade barnen vid varenda vattenpöl och gjorde allt för att blöta ner sig så mycket som möjligt. Det kan ju tyckas vara kul....ända tills dom börjar frysa och bara vill hem *asg*

Plaskiga mobilkamera bilder.




Sonen har iallafall inte visat några vidare tecken på nån magsjuka nu under kvällen  så förhoppningsvis va det ALLT....det lösa som kom ut på dagis. Hoppas det iallafall.

Får ändå stanna hemma med barnen imorgon då dagis regler för lös mage säger så!

Tänkte då ta tillfället iakt och utnyttja denna ofrivilliga lediga dag med att inhandla ingridienser för att baka både bullar och bröd. Känner mig osäker på det här med att baka med jäst, men tänkte göra ett försök ihopp om att kunna bjuda sambon på hemmabakat samt fylla frysen med fikabröd och matbröd. Det skall bli spännande.



Nu sitter iallafall sambon och jag och slappar i soffan....barnen sover sött i sina nya pyjamasar (som jag köpte innan jobbet idag).

Innan dom gick och lade sig så hade dom duschat och ätit kvällsmat i soffan framför Bolibompa = MYYYYS!!!



Godnatt på er mina kära vänner!!!

Vi hörs imorgon och förhoppningsvis kan jag stolt visa upp bilder på fina bröd och mumsiga bullar!!!!! ;-) 




Ovido - Quiz & Flashcards