Alla inlägg den 4 februari 2009

Av chokladpudding - 4 februari 2009 22:13

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />





Här är lite blandade bilder som jag rotade fram i den externa hårddisken.


Här är vår hall som den såg ut innan vi fixade om lite nu senast.


Så här ser ju det ut i hallen just nu.


Detta är köket innan.


Nu ser det ju ut såhär.



Hittade även lite bilder jag fotat på dom smycken jag satt och knåpade ihop sommaren -07 (det va avkoppling på nätterna när familjen och nästan nyfödda sonen hade somnat)


Detta va det allra fösta halsbandet jag gjorde.


Guldfärgat armband.


Guldfärgade långa örhängen.



 Armband.


Fint hänge till halsband.


Fin hänge till halsband.


 Tufft armband.

Fint lila armband.




Hittade en massa roliga bilder....och en del barnförbjudna ;-) och kom på att jag  igentligen saknar MASSOR av bilder. Men jag har för mig att vi förlorade en hel del bilder när den gamla datan kraschade :-(

Men här hittade jag en fin bild på magen när jag är i vecka 31 med sonen.


Kan sakna att ha en sån där fin kula på magen ibland (nej kära sambo, jag vill inte ha fler barn, jag saknar bara magen ibland) för jag trivdes verkligen med min kropp när jag varit gravid. Älskade att visa upp magen i tajta kläder. Det är annat nu när magen är vobblig....inte lika kul liksom.

Ens former är ju inte alls som förr....jag väger inte alls många fler kilo nu än när jag träffade sambon -03, men den har liksom formats om efter två barn.......och lite godsaker ;-)




PUSS


Av chokladpudding - 4 februari 2009 17:03

 Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />



....jag kom iväg till gymet idag!!!!!!!! :-) Inte illa pinkat för en slöfock som mig *asg*

Kändes skönt och jag skall dit imorgon igen är det tänkt!!!

Efteråt tog jag en promenad genom Lerum då jag skulle inhandla lite grejjer på apoteket och så skulle jag förbi biblioteket för att lämna in tösens alla böcker som hon lånade för ett tag sen. Sen gick jag till affären och inhandlade korv och pommesfrittes (som blev ungarnas lunch idag) innan jag tog bussen hem.


Sambon har återhämtat sig efter kräkisen och är i skrivandes stund ute på en uppfriskande promenad. Nu håller jag tummarna så hårt jag kan att barnen klarar sig så att man skicka iväg dem till dagis på fredag så att man kan jobba igen.....jobbar helgen nämligen.

Apropå att jobba helg.....varför har inte dagis öppet på helgen????????????

Det måste väl vara ganska många föräldrar som jobbar helger?!

Tycker faktiskt att det är konstigt att dom inte kan erbjuda barnomsorg på helger, för det är väl meningen att dagis skall anpassas efter föräldrars  arbetstider???

Jag och sambon jobbar samma helger ibland och då blir det oftast mina föräldrar som får ställa upp med att passa barnen....men hur fan gör dom familjer där föräldrar faktiskt jobbar samma helger och som inte kan fixa barnpassning??????

Nä ni...jag tycker nog att kommunerna skulle kunna tänka om lite när det gäller tider och dagar på dagis...för ibland är det jäkligt svårt att få det att gå ihop. För det är väl inte meningen att man skall behöva anpassa sina arbetstider efter dagisets tider när det igentligen skall vara tvärtom???!!!

Vad tycker ni andra som har barn på dagis? Hur funkar det för er?


Ovido - Quiz & Flashcards