Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Tant glömsk!

Av chokladpudding - 27 februari 2009 16:32

Jag skulle ju ta med ungarna till Ica Hallsås i Lerum för inhandling av jäst och annat för att kunna baka....men tror ni jag fick med mig nån jäst hem??

Nä, det fick jag INTE!!!!! :-( Och inget har jag att skylla på heller.....mer än att tanten är glömsk!!!!!

Ja ja, jag får la baka en annan dag då!!!

Jag och ungarna hade iallafall en mysig dag ute  solen idag.......riktigt härligt vårväder har det ju varit (och är fortfarande faktiskt).

Jag skippade vagnen idag och vi tog en promenad ner till bussen.


Promenaden gick kanske lite långsamt för vi missade bussen, men det gjorde inget för vi satt och njöt av solen och värmen  i ca en halvtimme inne i busskuren.


Sen kom äntligen bussen och  efter bara tre minuters bussfärd va vi framme och gick för att handla.

Vi kom som sagt inte ut från affären med nån jäst, men ungarna hade fått varsin liten fradagsgodispåse och började trycka i sig sina gelehallon, lakritsbåtar och annat på stört *asg* 


Sen tog vi bussen hem igen och stannade till på lekplatsen utan för vårat hus och lekte av oss en stund innan vi gick in igen.


Nu leker ungarna så fint ihop inne i sitt rum och jag sitter bara och slappar iväntan på att tvättmaskinen och diskmaskinen skall bli klara så att jag fått  gjort nån nytta innan sambon kommer hem.




Kram






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards