Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Jag tappade rösten......

Av chokladpudding - 20 februari 2009 21:39

Create your own banner at <a href=mybannermaker.com!" />






Sorry att jag inte skrivit på en hel dag....men jag tappade rösten *asg*

Nä men allvarligt så vaknade jag upp i torsdags och va typ jätteförkyld....och jag fattade inte varför då jag inte haft ett enda tecken på att jag skulle bli förkyld under onsdagen eller natten till torsdagen.....jag vaknade bara helt dunderförkyld liksom.

Jag lämnade iallafall barnen på dagis och stack iväg till gymmet för lite träning....men jag tog det superlugnt med bara en liten stund på crosstrainern och några benpress......men fan va dumt att sticka och träna när man är förkyld...gör inte det!!!!

När jag kommit hem, duschat och sen hämtat ungarna igen så va vi och lekte en stund hos fd grannarna. Så tösen lekte av sig rejält med deras tös och jag fick mysa med en liten bäbis på 5 månader. Lillkillen va kluven och visste inte om han skulle mysa med bäbis, klättra i husets trappa eller leka med töserna.....så han va högt och lågt typ samtidigt, hela tiden.


Senare på kvällen kände jag mig ännumer förkyld och jag började att få kraxig röst.


När jag vaknade imorse så va rösten superkraxig och efter ett par timmar på jobbet (där jag tjötat med både kunder och arbetskamrater) så försvann rösten helt, så jag fick ställa mig i disken och hålla mig där tills jag slutade.....för jag kunde likosm inte göra mig hörd.....man hörde mest en massa kraxande från min lilla diskhörna. Men arbetskamraterna tyckte säkert att det va skönt att jag höll käft en stund ;-)



Nu sitter jag här i soffan med ond hals och kraxig röst....mår bra förövrigt. Är lite trött bara och skall snart gå och lägga mig för jag skall upp tidigt för att jobba imorgon.

Och imorgonkväll  är vi några som skall hem till en arbetskamrat för lite vin, tjöt, skratt, mat och spel.....det skal bli trevligt!!!!!



God natt!!!!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards