Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Bittra gamla människor!

Av chokladpudding - 20 april 2009 23:29

Man kan tro att äldre människor är ödmjuka och snälla.....som mormor och morfar ni vet!!! Men fan vad skenet kan bedra ibland.

Jag jobbar på ett äkta tantfik....så jag vet!

Jag möter otroligt mycket människor i mitt jobb och dom flesta är hur härliga som helst. Det är av blandad ålder, kön och ras som kommer och fikar och man kan kanske tro att det är ungdomar och medelålders män som är jobbigast och respektlösa....men ack nej! Det är tanter i åldern 70 till 90 år som är dom mest elaka och oförskämda kan jag säga. Dom är ofta (och jag menar INTE alla givetvis, men många) bittra, klagar på allt, ser ner på yngre och har ingen respekt.

Man får höra både det ena och det andra var dag. 

Ibland blir jag riktigt chockad över hur en del av de här äldre tantarna beter sig när dom är ute och flänger på stan???!!! Man blir ju rädd.

Ett exempel är när dom råffat åt sig en massa att fika på och sen klagar (gärna högdjutt och nedlåtande) på hur SVINDYRT det är.  Ibland slår jag på stort och ler stort och förklarar att det är dyrt för att vi använder fina råvaror, att allt görs för hand, hyran är dyr och personalen kostar. Men sånt går liksom inte in i deras föråldrade hjärnor. Det slutar oftast med att man säger att det finns säkert billigare ställen att gå på....om man nu uppskattar fabriksgjorda bullar vill säga!!!

 Ett annat exempel som jag hade häromdagen.....en tant klagar på priset i kassan (dom klagar ofta på priset), hon betalat motvilligt (precis som om vi tvingar dom till att fika hos oss???!!!), sen säger hon till en annan tant att flytta på sig när hon skall gå ifrån kassa för att sätta sig....hon tillägger även att hon HATAR folk som sår  vägen. Eeeh???!!!!

Ett tredje exempel är när dom tittar på en med nedlåtande blick och säger: -" Men LILLA flicka.....finns det ingen av dom äldre som kan expediera här?!"

En del är änna riktiga kärringar.....så skulle min mormor (om hon forfarnade levde) ALDRIG vara!!!


Idag på tåget till jobbet råkade jag ut för ett gäng PROare. Det va fullt på tåget med undantag från en plats jämte en äldre dam som hade lagt sin väska pch en påse på det lediga sätet brevid sig. jag frågar artigt om det är ledigt......tanten tittar på mig med mycket besvärad blick och flyttar sina saker med en stor suck.

Nästa hållplats går personen snett mittemot mig av och på stiger en äldre herre som siktar in sig på den platsen. Jag flyttar mina ben så att han kommer in och när han skall flytta sin hand som han stöder på mitt ryggstöd så råkar han klaffa till mig i huvudet så att frisyren på mig flyger snett och mina glasögon ramlar av.....men tror ni att han ber om ursäkt? NEJ, det gör han inte!!!! Jäkla gubbe till oförskämd liksom!!!


Alltså oftast är dom äldre riktigt härliga, men ibland blir jag så jäkla trött på dom. Jag hoppas innerligt att jag ALDRIG blir sådan!!! 




...och förresten, så dog svärfars hund idag (R.I.P Jackie) och sambon blev påkörd av en lastbil :-( 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards