Alla inlägg den 10 april 2009

Av chokladpudding - 10 april 2009 20:22

...vilken härlig dag!!!!!!!!!!!!

 Och det bästa är att vädret skall hålla i sig hela helgen :-)



Idag har ungarna varit på påskäggs jakt och lyckan var stor när dom hittade varsit ägg.

Bäst att hålla i äggen håååårt, så att ingen tar dem!!! :-)


I äggen låg lite leksaker och varsin klubba och tablettask.

Imorgon när släkten kommer för att fira sonens 2 årsdag så blir det antagligen ännumer godis så därför va vi snåla med godiset i deras ägg idag.


Sen spenderade jag och barnen utomhus medans sambon tog tag i en storstädning inomhus.

Sonen fick en födelsadagspresent i förskott som han rullade iväg till sandlådan för att inviga.


Men han tröttnade visst snart och ville gunga på "moppen" istället.


Än kommer sonen inte upp i klätterställningen...men gör ett tappert försök att komma upp till grannpojken Lucas.


Dotter blåser bubblor medans sonen och grannpojken jagar dem.


Dottern tokgungar.



Efter ett par timmar utomhus var det dax för lunch och efter det så gick jag faktiskt och lade mig med sonen och tog en middagslur....och fy faaaan va skönt det är att sova middag. 

Sambon kom och väckte oss efter ca en timme och då åkte vi iväg  och köpte lite påskliljor att sätta i krukorna på framsidan huset.

Sen va det sambons tur att vara ute med ungarna medans jag va inne och förberedde maten och tårtan inför morgondagens kalas.


Nu ligger jag i soffan och bloggar medans sambon kollar på National Geographic Channel.....känner mig ganska trött och skulle antagligen kunna somna ganska så lätt om jag bara lade ifrån mig datan och blundade en stund.........








.


Ovido - Quiz & Flashcards