Alla inlägg den 11 april 2009

Av chokladpudding - 11 april 2009 18:06

Nu har vi haft kalas för sonen.....eller kombinerad påsklunch med födelsedagstårta.

Barnens farmor och farfar va här och dom hade kusinen Emil med sig , samt deras morfar (mormor är i Skåne hos sin syster), sambons systrar med respektive samt min lillebror och hans sambo va här och överöste sonen med presenter, men dottern fick allt lite presenter hon med :-)


Vi käkade påsklunch och satt och avnjöt vårsolen...och VÄRMEN på altanen.

Jag tog ju fram kameran för sent så jag fick ju inte med alla :-(

Men här är (från vänster) min lillebror, hans sambo, min svägerska och hennes nya karl, sambon, morfar (min far) och lilleman.



Svägerskan och hennes snygge karl. 



Lillebrorsan.



Sambon och lilleman.



Sonen och en av presenterna! 



Disken efter kalaset.....som sambon snällt tog hand om!! :-)



Måste ju även visa den fin fina tårtan som jag gjorde dagen till ära.

 

Jag gjorde "barnsliga" marsipanblommor. 


Dekoren färdig.



Resultatet blev en fin påsktårta!!!

God va den också!!!!





Ha det gott alla!!! 

Av chokladpudding - 11 april 2009 18:03

Sammanlagt fick ungarna hur mycket påskgodis som helst av släkten...så nu behöver vi inte köpa fredagsgodis på flera fredag framöver.  Dom har ju käkat endel under dagen och sockerkicken håller i sig, så dom kommer väl inte isäng i första taget idag. 

 

Av chokladpudding - 11 april 2009 09:35

.*#+ GRATTIS SEBASTIAN 2 ÅR +#*. 

Ovido - Quiz & Flashcards