Alla inlägg den 24 maj 2009

Av chokladpudding - 24 maj 2009 20:12

Idag har vi inte gjort många knop alls.

Vi tog en promenad in till Lerum och handlade lite på Ica....en promenad som tar ca 1 timme tur och retur och som tösen klarar av utan att klaga ens. Sista biten så bar sambon henne en bit för hon hade lite ont i benen. Sonen satt i sin vagn och göttade sig :-)


Min molande huvudvärk håller i sig och jag har bara haft en värktablett kvar hemma så jag fick lite smått panik när jag tänkte att den enda tabletten inte skulle dämpa en attack överhuvudtaget. Jag ringde min far och bad honom att ta med ett paket huvudvärkstabletter (när han och min mamma skulle komma över på en fika) som jag kan ha i fall att en attack skulle uppstå. Det är läskigt när man får en sån där attack....för det liksom spränger i tinningen så att man mår illa. :-(

Sambon tycker att jag skall ringa till vårdcentralen imorgon och höra lite vad jag skall göra eller om jag kan få komma och kolla upp detta.....har ju haft konstant molande huvudvärk i drygt en vecka, plus iallafall 3 hemska attacker som jag mått illa av. Har jag fått migrän kanske???

Min mamma drabbades av en svår hjärnblödning för 16 årsen pga ett medfött bråck i hjärnan (som hon inte visste om) och sambons syster hade ju ont i huvudet ett tag innan dom upptäckte en tumör i hjärnan på henne....och givetvis har jag detta i åtanke och känner att det kan vara bra att iallafall höra av sig till vårdcentralen.


Nu skall jag fortsätta mitt softande i soffan iväntan på X.men 3 filmen på 4an sen!!!


Ha en fortsatt trevlig kväll!!! 



Av chokladpudding - 24 maj 2009 07:47

Igår tog vi ss en familjedag på Universeum. Vi trodde ju att det skulle bli ösregn så vi tänkte att då kan vi hitta på nåt som är inomhus.

Kan väl säga att sonen va mer intresserad av allt där inne än va dottern va som mest bara vill springa igenom allt på en gång.














När vi kom ut från Universeum så va det jättefint väder och det förblev ju fint väder resten av dagen märkte vi sen.

Efter barnens äventyr på Universeum så tog vi oss faktiskt en lunch på Burger King...vilket tillhör ovanligheten för jag är lite emot att föda upp ungarna på sådana ställen, men så fick det bli denna gång. Jag tog en kycklingsallad medans övriga i familjen käkade hamburgare och pommes!


Mätta och belåtna åkte vi till Landvetter  trädgårdsforum  och inhandlade en styck fågelholk.....en som matchade den vi redag har. Jag trodde ju först att ingen skulle flytta in där, men nu bor där en blåmes med ungar och vi tänkte att dom kanske ville ha ett par grannar.....får la se om nån flyttar in redan i sommar.


Sen tog sambon tag i att såga ner trädet framför köksfönstret, för nu skulle ljuset få komma in i köket.

Va tomt det blev :-/

Sambons far kom ner och hjäpte oss att såga bort roten med motorsåg.

Sen planterade vi ett mindre träd där och sådde nytt gräs.


Roy lillasyster och barnens tre kusiner hänge med så vi han med en snabb kaffe innan svärfar va klar med motorsågandet.


Kvällen blev jättesolig och fin och vi passade på att leka med grannen Sandra och hennes 1 åriga Albin.









Inom en väldigt snar framtid nalkas nya progekt i vår lilla trädgård. Denna gång blir det att bygga en pergola, modell mindre, ovanför den mysiga bänken under ungarnas sovrumsfönster.

Nä, nu skall jag käka frukost!!!!


Ha en härlig dag!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards