Alla inlägg den 28 maj 2009

Av chokladpudding - 28 maj 2009 22:27

...och möblerade om i vardagsrummet *fniss*

Ingen hel ommöblering....utan vi flyttade bara på sofforna lite.

Förrut hade vi dom mittemot varandra.


Men nu satte vi dom i ett "L" istället så att vi båda kan se ut genom fönstrerna.



Detta kändes faktiskt mycket bättre!!! Samt att nu kom vi lite närmare varandra också :-)


Passar på att visa er vaserna och elefanten vi köpte idag.




Godnatt!!!!!

Av chokladpudding - 28 maj 2009 20:54

Det har gått mer än drygt 5 veckor och jag har glömt att ta ett 5 veckors kort, så jag får la bjuda på ett 4 veckors kort istället.

Jag har i en veckas tid gott tillbaka till att äta kolhydrater.....inga mängder, men lite grann. Men jag har faktiskt kännt mig gasig i magen och så känns det som om det inte hänt nåt på viktfronten denna vecka, så jag skall nog utesluta kolhydraterna (potatis, pasta, ris och halvgrovt/vitt bröd) igen. Kan erkänna att denna vecka kännts lite som om man bara gått ett steg fram och två steg bak...om ni fattar vad jag menar!!??

Ja ja, men inte ska jag deppa ihop för det....det e bara att ta nya tag och inte ge upp pga av nåt litet bakåtsträvande steg. Jag SKA trivas i min bikini i sommar, det bara ÄR så!!!!!


Ha det gott nu!!!!! 

Av chokladpudding - 28 maj 2009 20:23

Igår mådde sonen INTE bra....han låg mest på soffan och jämrade sig :-(

 

Idag vaknade sonen pigg och glad.

Efter en rejäl febertopp med tillhörande kräk (över hela mig och sig själv) sent igårkväll så somnade han gott och sov hela natten utan avbrott.

Han har kanske varit lite hängig men inget som hindrat honom från att leka utomhus idag. 


Tidigare idag stack vi iväg en sväng till Ikea där jag inhandlade två vaser och en liten blomkvist till vardagsrummet och så hittade jag en fin orientalisk prydnadselefant i trä på Jysk (av alla ställen) som passar perfekt i vardagsrummet bland alla andra orientaliska detaljer :-)


Just nu är sambon ute i trädgården (ovanligt va!!?? *asg*) och fixar iordning sina mördarsnigelfällor *fniss*

Om dom funkar vet vi inte än, det återstår att se.





Av chokladpudding - 28 maj 2009 20:09

En av alla våra....typ 7-8 stycken...klematis blommar för fullt och är jättefin nu!!



Längtar tills hela trädgården står i full blom!!!


Ovido - Quiz & Flashcards