Alla inlägg den 21 maj 2009

Av chokladpudding - 21 maj 2009 22:46

Nä usch vilket humör dottern har ibland, och usch va hon kan vara tyken rent ut sagt.

Härom veckan så tappade hon en strumpa i en låååååång rutchkana och då blev konversationen följande.


Dottern: -"Mamma! Hämta den!" (bestämd, nästan beodrande tonläge).


Jag: -"Nej, den kan du åka ner och hämta själv"


Dottern: (stampar med foten i marken) -"Nej! Det skall DU göra!"


Jag: -"Nej, du kan hämta den när du endå åker ner."


Dottern: -"Då säger jag till pappa att jag inte vill ha dig!"


Jag: -"Jasså minsann, det vill du inte? Tänk på att det fredag imorgon!"


Dottern: (helt förtvivlad) -"Joooo, jag vill ha dig! Förlååååt! Jag vill!"



Hon ändrar sin attityd väldigt fort när man "hotar" med att fredagsgodiset försvinner!

Hon fick sitt kära godis dagen efter, men denna fredagen (imorgon) blir det inget!

Dottern hade tjatat halva dagen om att jag skulle göra rabarberkräm, så jag ställer mig på sena eftermiddagen och kokar rabarberkräm och den får stå och svalna medans hon tittar på Bolibompa.

Hela tiden tjatar hon om den här krämen....-"Är den klar?" -"Har den svalnat!" -"Får jag kräm nu!?"

När hon sen väl får sin kräm efter Bolibompa så vill hon plötsligt inte ha den och skjuter undan skålen. Jag säger till henne att nu får hon faktiskt äta upp den så som hon tjatat....men hon vägrar.

Då förklarar jag att hon får sitta kvar på köksstolen tills hon ätit upp eller så blir det inget fredagsgodis....för sådär beter man sig inte.

Hon blir givetvis förtvivlad....sitter kvar i köket i nästan en timme. Jag tittar till henne då och då och såg hur hon bara petade med skeden i krämen. När jag kollar henne sista gången (då det gått nästan just en timme) så har hon somnat där på köksstolen.....och all kräm va kvar.

Så denna fredag blir det inget godis för det får bli en läxa helt enkelt.


jag vet inte hur era 5 åringar är, men jag kan bli chockad av vilka ord och fraser hon använder och på hennes svängiga humör samt dåliga attityd.

Är vi så usla föräldrar eller är 5 åringar sådana???????


Även om man älskar sina små liv och tycker att dom är världens goaste och härligaste ungar som förgyller ens liv så är det fan inte alltid en dans på rosor när det gäller deras utveckling med tillhörande trots.





Av chokladpudding - 21 maj 2009 12:11

Det är alltid lika trevligt att gå ut med arbetskamraterna.....det blir som vanligt en hel del fnitter, skitsnack, sexsnack och gapflabb :-)

Vi hade piffat till oss och begav oss till Ruby Bar där vi intog god mat och diverse drycker....så där så att man blev lagom glad och rund under fötterna.

Tyvärr så tar ju kvällar som dessa slut alldeles för fort, så vi bestämde att vi nästa gång skall ta en danskväll med allt vad det innebär.



Idag känner jag mig en aning seg men förvånansvärt pigg endå. trodde faktiskt inte det för när jag åkte med tåget hem sent igår så kände jag hur det snurrade som bara den när jag blundade *asg*


Sambon och dottern är uppe hos svärföräldrarna och fixar lite mer i deras trädgård och jag och sonen är hemma och myser bara jag och han. Lunchen verkar klar i ugnen där den står, så det e la dax att käka nu, sen skall vi sova middag!!!!

Ha en fortsatt härlig torsdag!!!!! 


Ovido - Quiz & Flashcards