Alla inlägg den 25 maj 2009

Av chokladpudding - 25 maj 2009 19:09

Nu är sambon klar med pergolan och har planterat vild kaprifol som skall klättra sig upp för den...det kommer att bli fin fint sen i augusti när det har vuxit och när allt blommar för fullt!!!

Våran lilla oas!! :-) 

Av chokladpudding - 25 maj 2009 16:18

Barnen leker ute i solen på gården, sambon bygger en pergola på baksidan och jag själv sitter i köket och kokar äpple/päronmos som barnen skall ha till sina pannkakor senare...ett bättre alternativ till alla söt sylt som man köper då jag själv kan bestämma hur mycket socker det skall vara i = INGET SOCKER!!! :-)


Igårkväll tog jag kontakt med vårdcentralen (via nätet) angående min jädrans huvudvärk. Dom ringde upp mig kl 08.10 imorse...när jag stod i duschen givetvis...och då dom fått information om min mammas höga blodtryck och hjärnblödning så ville dom ha in mig på bara 20 minuter! Herregud, snabba ryck!!! Vi fick kasta på oss kläder och åka iväg in till Lerum.

Jag fick träffa en väldigt trevlig läkare som gjorde neurologiska test, lyssnade på hjärtat samt tog mitt blodtryck och vi satt och pratade om en massa olika slags huvudvärkar som fanns.

Alla tester såg bra ut och mitt blodtryck va perfekt så han ville utesluta aneurysmsom min mamma led av. Och det va väl igentligen det jag ville höra för nu kan jag slappna av.  Han trodde inte heller att det va migrän *tack för det*, utan han va nästan säker på att detta berodde på brist på avslappning...alltså att jag har värk och får attacker pga att jag aldrig  riktigt slappnar av....man bär och kånkar, jobbar heltid och stressar, kommer hem och jobbar heltid igen (ja, små barn är ett heltidsjobb)...och så är man inte 20 år längre. Han rekomenderade faktiskt yoga för att lära mig avslappningsmetoder. Han kände att dom högra nackmusklerna va stenhårda och helt ihopdragna och därav denna hemska huvudvärk.

Men när fan skall jag hinna med yoga!!!??? *asg*


En väldigt trevlig grej som hänt idag annars är att våran hyresvärd ringde till oss och berömde oss för vår fina trädgård/uteplats och ville nominera oss till just den "Finaste uteplatsen 2009"...en liten tävling som dom håller varje sommar. Sambon sken självklart upp som en sol för att älskar ju att hålla på med sin lilla trädgård så det va ju väldigt kul. :-)


Nä, nu har äpple/päronmoset kokat klart, nu skall jag steka pannkakor också!!!


Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!




Ovido - Quiz & Flashcards