Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Tänk om....

Av chokladpudding - 13 maj 2009 20:54

Hemska tanke att ens barn skulle bli mobbade i skolan. Eller mobba!!!

Jag kan få lite panikkänslor när jag tänker på det faktiskt. Jag minns själv hur jäkla dåligt jag mådde under hela grundskoleperioden och jag vill absolut INTE att mina barn skall få behöva uppleva det.

Känslan av att vara värdelös, ful och utanför. Självförtroendet och även självkänslan kördes i botten och det tog MÅNGA MÅNGA år innan jag byggde upp ens en aning självförtroende. Det är fortfarande inte på topp kan jag erkänna.

 Barn kan vara grymma och det är en hård skola för dom små liven.....livet är en grymt hård skola helt enkelt.

Jag önskar inget hellre än att mina barn skall slippa allt som har med mobbing att göra.  Och skulle dom ha nån inblandning i det så ber jag till högre makter att dom arbetar MOT MOBBING.

När barnen börjar i skolan så kommer jag iallafall att vilja vara aktiv inom FRIENDS eller liknande eventuella organisationer, och jag hoppas att DU engagerar, reagerar och informerar er själva och era barn om detta med mobbing.

Att ett barn inte vill leva mer pga att såkallade skolkamrater mobbar på ett eller annat sett är inte ENS fel. Vi vuxna (vare sig vi har barn som blir mobbade, är mobbare eller varken eller) är skyldiga att reagera och få stopp på skiten!!!!

Att barn får utså sån förnedring varje dag gör mig illamående och djupt oroad inför mina egna barns skolframtid.

Tänk om det va du....



http://www.friends.se/




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards