Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Fin dag.

Av chokladpudding - 9 maj 2009 21:31

Jag trodde faktiskt att det skulle bli regn idag....så som det varit dom senaste dagarna.

Men det blev ju riktigt fint väder, kanske lite blåsigt, men fint.


Vi har som sagt varit nere i Bua, hos min bror och hans tjej, för att fira hans födelsedag.

Dom bjöd på mat.

Köttfärspaj och räkpaj.

Dom va säkert jättegoda, men jag åt från min egna matlåda....och då blev det tonfisk, ägg, avocado, gurka, tomat och fetaost.....och det va fan inte fel det heller. :-)


Efter maten....som vi avnjöt på deras altan i solen, tog vi en promenad ner till småbåtshamnen för att ta oss en titt på brorsans nya lilla båt.

Brorsan och hans tjej bor väldigt fint i ett radhus med bara en kort promenad ner till vattnet....mitt i idyllen har man dock utsikt över, inte så jättevackra, Ringhals.

Men bortsett från det så är det superfint där nere.

Den lilla båten.


Far och dotter hittar nåt spännande i vattnet.


Ett gammalt krabbskal.....antagligen kokt av nån båtägare som mumsat krabba och sen slänt i detta jätteskal.


Stranden där brorsan och hans tjej brukar ta ett dopp och sola på sommrarna.


Sambon njuter av stunden.


Ett vårigt maskrosfält.


Efter denna promenad så vände vi tillbaka hem till brorsan för lite kaffe och fika.

Mums.

Sambon läskas med kladdkaka och grädde.

Men jag vände ryggen till och tog fram mina cashewnötter, grabba en kopp kaffe och satt och fikade på det istället.


KARAKTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR...jajjemensan!!!!! ;-)




 
 
marion

marion

10 maj 2009 21:14

Men...jag har också bekanta just i Bua:) Vad kul! Har inte hunnit hälsa på dem i år ännu men jag ska jag ska!
Du är grym med kameran Mia, har du fått dig någon ny eller ligger det på drömstadiet ännu??

http://www.miasmojligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

mia

10 maj 2009 21:58

Marion! Tack.....men bilderna e tagna med min gamla vanliga skruttkamera. Men en ny kommer det bli....förhoppningsvis innan sommaren är slut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av chokladpudding - 20 juni 2009 18:20

Jag har flyttat!!!!!   www.metrobloggen.se/miarydell     .. 

Av chokladpudding - 17 juni 2009 22:08

Jag har packat mina kartonger och flyttat in på Metrobloggen!! www.metrobloggen.se/miarydell     Hoppas att ni kommer och hälsar på mig där!!!  Denna blogg kommer fortfarande att finnas kvar som den är, men ifortsättningen bloggar jag på min nya adre...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:06

Har faktiskt sovit gott inatt...trots molande värk i magen...och när jag vaknade imorse så trodde jag att det va över. Men så fick jag plötsligt smärtor igen och då tänkte jag "att nu får jag nog ringa till vårdcentralen". Men....(nu skall jag berätt...

Av chokladpudding - 17 juni 2009 07:05

 .... 

Av chokladpudding - 16 juni 2009 21:57

Idag har det varit sommarfest på tösens avdelning. Det va meningen tt denna fest skulle hållas utomhus, men himlen va kolsvart och den öppnade sig med besked. Det öste ner regn och hagel....men barnen satt i fönstret och kollade förundrat på det som...

Ovido - Quiz & Flashcards