Alla inlägg den 1 juni 2009

Av chokladpudding - 1 juni 2009 20:53

 


Jag plågas fortfarande av den här jäkla huvudvärken....den går liksom aldrig över och det är grymt tröttsamt att hela tiden känna hur den moler där "under" värktabletten. Jag har försökt att låta bli att döva huvudvärken med tabletter, men jag orkar liksom inte för jag blir trött och grinig och det känns som migrän efter en stund....så nu avlöser värktabletterna varandra hela tiden, och det är givetvis långt ifrån bra.  Kan t.o.m erkänna att jag får panik om jag glömt att stoppa ner tabletter i min väska och tanken på att få en huvudvärksattack utan tillgång till smärtstillande frustrerar mig.  Jag är medveten om att jag hamnat i en ond cirkel och att jag antagligen blivit beroende på köpet. Men jag får ta tag i det problemet senare när jag hittat roten till min huvudvärk, för just nu känner jag att jag inte klarar mig utan värktabletterna.

Min sambo nämnde en sak idag.....en sak som jag inte alls hade en tanke på att nämna för läkaren jag träffade senast....nämligen att jag biter ihop tänderna krampaktigt när jag sover. För det kan ju absolut vara orsaken till den ständiga huvudvärken...eller hur???

Jag har inte alltid varit en "ihopbitare"/"tandgnisslare", utan det är det senaste året bara.

Skall till tandläkaren på torsdag och skall höra lite om just detta och om jag isåfall kan få en bettskena att använda på natten.


Nån av er som haft samma problem och som fått det löst av en bettskena????

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards